Friday, July 25, 2008

Homework

Lately aku dah start going back early. Not like the ol days. Since semua bosses baru, the working environment i should say not as stress as before. Kalau dulu reaches home dlm pkl 9-10pm is a norm. Sekarang dlm kol 7-8. So now I got to spend more time with Hamizan. Baru skrg ni aku start monitor homework dia. Barula aku perasan selama ni homework dia mmg tak berbuat. Blank.Kalau buku dia bertulis pun coz it was done during school hours.
So by the time lepas Isyak, pergi bukak beg dia and search for his homeworks. Mmg la tersgtla mencabar dan kesabarannye nak mendidik anak ni. Ya ampun nak habiskan 1 page tulis big letter 'R' will take him 1 hour to complete. Dgn tukar topiknye bile suruh buat kerja rumah, mulut pok pak pok pek t ak berenti bercerita, tulis 2- 3 huruf dah cakap letih, boleh? Dgn nak terberak la etc2. Ada sekali tuh aku hangin guiller, aku sabar tunggu, pastu ko boleh buat dek je...haaa naik la takat didih aku. Aku baru tengking je, member dah melalak. Belum bagi rotan lagi. At last dgn linangan air mata dia habiskan jugak. Hari2 mcm tu. Kekadang i dunno whether i'm being too tough to him. Ye lah hamizan not even 4 years. Bulan 9 ni baru genap 4 years. Tapi kekadang aku rasa kena gak ajar dia camni dari kecik. Jgn nak mengada2 manja sgt.
This is also the time for me to teach him sbb dia kalau nak apa mesti dan2 tu jugaknak. Abis bile aku suruh buat , ko boleh buat terhegeh2, mula la aku nak bersyarah tak henti.
Hmm esok nak kena gi keje jap , settle kan job that need to be submitted by end of this month. Tolonglah,AKu nak bercuti dgn aman this time.

1 comment:

Unknown said...

ermmm pandai dia nak skip buat keje ekk hehehhe mizan dah pi school ke kong?