Sunday, July 20, 2008

Birthday Alya

Actually we plan to celebrate alya's birthday among our family jer. I've asked nik whether nak buat besar2 ke idak. So he says takyah la ,ni nak gi bandung lagi. Ok la fine with me. A night before birthday alya, si ani bagitau aku hubby aku jemput lak jiran2 .Aku confius betulla perangai laki aku nih. Aku as usual la hangin la kan, esok dah nak birthday alya, apa barang pun takde beli, alih2 ko ajak neighbour semua. Kang yg nak masak nak plan semua benda haku jugak. Aku pun malas nak hangin lebih2, esok pagi2, mintak duit, gi pegi kedai wet market dedekat rumah, aku pun masak je la apa2 yg aku rasa patut. So it was spaghetti bolog., ikan siakap stim, ayam goreng tepung rangup, ayam rendang ( import dari seremban - mak aku bwk ) , kari daging and sayur campur. And also birthday cake choc ind. from SR. SO very simple and org2 dekat umah + my family. Yg kak aku plak satu hal dia ingat aku buat mlm. Gilo apo... mak aku dtg pagi2 lepas subuh, apa kes buat bday malam. Aku pun tak ingat aku ada bagi tau ke idak. Nasib baik she's very near aledi from our house - in 1utama ngan bebudakz.

So masa nyanyi happy birtday to you, org tak habis nyanyi lagi, birthday girl dah habis tiup candles, tak nyabo betul anak dara den sorang ni.


Yg nyibok spt biasa la hero2 yg tak nyempat nih kan. Sapa lagi kalau tak si mizan, paiz & chief Paan.Bab2 bukak hadiah pun , cam biasa la chief paan will take the lead.

Alya rilek je. Yg Jiran aku lagi best, diorang kata its time for me to add family member. KAtanye 2 org je mcm tak puas. Boleh???? hehehe Kakak aku cakap , jarang jumpa org bandar beranak byk. Tapi jiran2 aku ni ada yg nak beranak msk 8 ( but they already moved to bigger haus kat SA ) and yg satu lagi going to have 6 , and another 2 neighbours sebelah umah 4 org.
Aku cam nak lagi, tapi aku rasa tunggu la bebudak ni besar sket. Kang silap ari bulan dedua anak aku nih terbang masuk dlm baby cot adik dia. Tau sgt la. And this 2 aledi dah rasa cam 4 org anak...camno?

So that goes our weekend.
Lupa nak hupdate, I already got the post in HOU. So starting middle Aug, aku terpaksa berbagi kasih antara factory and HOu for handover purpose. Still going to take care of Milk Bussiness. Peleceh betul. Aku rasa within half a year dah 2-3 org jaga milk export. AKu tau mmg tough + sales not picking up so byk bulk tak tau nak divert ke mana. With Middle East pulling out, this is going to get tougher. Tapi aku doa agar aku sentiasa diberikan kekuatan to go through challenges yg mendatang. Insyallah. So September ni officially I'm already in Export bussiness unit.

1 comment:

Unknown said...

double congrats to mother & daughter maap tak sempat nak dtg, gue keje sabtu tuh..nanti jumpa kita buat lagik ekk aunty suka bebnor kalo besday party nih!
ahkun cite le lam email position baru...manager dah ke? tahniah babe...glad you make it through into HQ now u got plenty time to make up with you family :) am happy for you dear :)