Saturday, June 28, 2008

Happiness???

Aku receive sms from insurance agent aku yg birthday dia sma ngan aku. His sms sounds like this " The happiest ppl don't necessarily have the best of everything, they just make the best of everything they have". Which I think is true.
A day after my birthday, my new boss called me up. She explained of her plan of promoting me .
Aku ?? mixed feelings.
A week before ada one internal adv kat head office. I'm thinking of applying. Tapi aku tau hati ni berbelah bagi. Aku dok fikir... macam2. I know it's not going to be easy to apply and going through moments where you're seeking for your boss approval , explaining thingy,etc. Tapi aku jenis tak pedulik semua tuh.Aku dah siap isik borang masa tuh tinggal nak get boss approval je. Sekali.. BANG! boss kau lak nak pomote . So how???
Mula2 aku cakap kat boss aku ok, I'm still in this field. Just fwd me the job description. ANd that position....mmg pada aku berat...mmg BERAT.
Kepala aku ni satu je PK... Anak2 and how to manage the family . LAgi kalau Ani blah. AKu dah rasa dah going thru that period without maid. Berkejar macam gila. Balik malam kol 8-9mlm terkejar2 fetch your kids, dgn household. Pergh... Aku salute Working mothers without maid .
So plan aku aku tukar keje kat Head office, eventhough bidang lain. I don't care, sbb nanti they will move even nearer to my house. Naik basikal pun boleh beb. Kat Cineleisure tu je. LAgik aku dah riki2 ngan akak2 kat sana. They say in terms of load is lesser. Keje pun takla beban and long hours cam sekarang. Aku dah duduk 7 tahun kat sini aku tau la what will happen to me. I dont think I can manage at that level and that position.
SO lepas tu aku tak senang duduk and jumpa boss aku balik AKu explain everything + hantar application form tuh. Berderai la air mata aku kalau bercerite bab2 family ni kan... MMg aku ni nampak je garang tapi dlm cair nak mampos! So boss aku faham, dia sign the form.
SO at this point aku tak tau whether I'm goin to get the job or not la kan.. If I'm not accepted there, I'll stay as per current position, i guess??? Tak kisah la apa2 pun aku tak rasa terbeban dgn decision aku because I have spoken the truth to my boss. PAda aku ,Itu yg paling penting. Aku redha apa jugak yg jadik, sebab aku tau rezeki,kesenangan & kebahagiaan hidup ni semuanye bukan aku tentukan. You'll just pray that you're actually doing the right thing and let Allah decides the happenings. What ever will happen whether I'll get the job or not, I know this is what faithed by Allah and is the best for me, Insyallah.

3 comments:

Unknown said...

nicely done ahkun!! :) wah aku pong bersemangat le nak join blogging nih...
i pray for your happiness too, isnyaAllah rezeki anak2 ko dapat kerja baru nih..apalah positionnya cik jah nak gak sebok...;p good luck laling and can't wait the result :))

kuchai said...

waahhh post dia ganti ex boss yg resign dulu tuh kaa? insyallah god has his way for each & everyone of us. after freaking 7 years its about time to make the move biaq pi la apa org nak kata janji niat to balance both family & work tercapai...gud luck

KONG said...

Itula pasai.Time dia tanye tu cam nak pecah kepala aku. Tapi pk2 balik actually bukan tu yg aku nak.